Ing. Jan Bauer, kandidát do PSP ČR - Lávka v Pivovarské se začne stavět v dubnu

Jan Bauer
Ing. Jan Bauer, kandidát do PSP ČR » Lávka v Pivovarské se začne stavět v dubnu

Z tisku a médií:

Lávka v Pivovarské se začne stavět v dubnu / Prachatickonews

Zdroj: Prachatickonews

Datum: 23. 2. 2010

Nová lávka propojující v Prachaticích bývalá kasárna a největší panelové sídliště se začne stavět v dubnu. Zastupitelé na ni uvolnili peníze z rezervy a tím definitivně rozhodli, že lávka vznikne. Hotová má být do konce srpna. Město chce jejím vybudováním odstranit dopravně nebezpečné místo.

Městu se na lávku podařilo získat dotaci šest milionů korun a včera 22. února zastupitelé rozhodli o uvolnění městského podílu. Výběrové řízení vyhrála firma Strabag s cenou zhruba 11,6 milionu korun včetně DPH. Podíl radnice tak bude 5,6 milionu.

Na včerejším jednání zastupitelstva se nejvíce mluvilo o zábradlí lávky, které má být podle návrhu architekta ze skla. "Je to mimořádně složitý detail jak technicky, tak i z hlediska ceny," řekl projektant Petr Souček. Definitivní podoba zábradlí zatím proto není jistá. Město si vyhradilo před jeho postavením zkoušku - jak bude vypadat a jak bude funkční.

Radnice totiž chce, aby lávka nebyla jen užitečná, ale i hezká a zábradlí je na ní hlavním architektonickým prvkem. "Od počátku jsme kladli důraz nejenom na technické, ale i architektonické řešení," řekl starosta Jan Bauer.

Skleněné zábradlí bude 24 mm široké a 1,1 metrů vysoké. "Sklo by mělo být tvrzené a tím více méně nerozbitné," řekl projektant. Zábradlí ze skla bude nosné bez sloupků - nahoře bude madlo, ve kterém má být osvětlení z led diod.

Na jednání zastupitelů se řešila i otázka údržby při útocích sprejerů. "Bude si to říkat o to, aby se pomalovalo," řekla zastupitelka Jana Krejsová. Podle projektanta se sklo na zábradlí bude snadno čistit a na betonové části je možné použít antigrafitový nátěr, který usnadňuje čištění.

V době stavby bude Pivovarská ulice nějakou dobu uzavřena a to včetně chodníku a jezdit a chodit se bude souběžnou Českou ulicí. Lávka by měla být široká dva a půl metru, aby se na ní vešla technika pro zimní údržbu. Klesání lávky bude podle představeného projektu 7% a jízdu a chůzi po ní by tak měli zvládnout i handicapovaní. Pod lávku se vejdou auta až pět metrů vysoká. Hlavní konstrukce bude betonová.

Autor: Tomáš Přibyl

« Zpět

Jan Bauer: Na čem mi záleží

V politice působím od roku 1996 a vždy bylo mojí prioritou hájit zájmy lidí v místě, ve kterém žiju, a principy, kterým věřím. Jako starosta a krajský zastupitel jsem se pral za zájmy svého města a kraje, jako poslanec podporuji v hospodářském výboru české firmy a v sociálním výboru se snažím pomáhat těm, kteří se ocitli v životní nouzi. Ctím svobodu a právo a věřím, že politika se dá dělat odvážně, důvěryhodně a slušně. Pokud se chcete o mé práci a názorech dozvědět více, jste na správném místě.

Jan Bauer

Zprávy ODS:

Co nám vzkazuje Jan Palach? Cena svobody je absolutní. Bez ní není život

Jedenáctého srpna roku 1968 slavil Jan Palach dvacáté narozeniny. Možná, navzdory všem přicházejícím varovným signálům, stále ještě doufal, že o svém osudu budeme moci rozhodovat sami. ...

více

Drahý moloch na talíři školáků

Pokud chcete porozumět tomu, proč stát bobtná, krásným příkladem je nejnovější návrh ministerstva školství, aby děti, na které rodiče pobírají přídavek, měly ve školách oběd zdarma. Myšlenka zní bohul...

více

Co potřebujeme pro inovační strategii

Inovační strategie Česka do roku 2030, o jejíž přípravě informovaly Hospodářské noviny, po právu měla by být věcí národního zájmu. Je opravdu nejvyšší čas na transformaci celého pojetí české ekonomiky...

více
Ods Prachatice Hospic