Ing. Jan Bauer, kandidát do PSP ČR - Lávka v Pivovarské se začne stavět v dubnu

Jan Bauer
Ing. Jan Bauer, kandidát do PSP ČR » Lávka v Pivovarské se začne stavět v dubnu

Z tisku a médií:

Lávka v Pivovarské se začne stavět v dubnu / Prachatickonews

Zdroj: Prachatickonews

Datum: 23. 2. 2010

Nová lávka propojující v Prachaticích bývalá kasárna a největší panelové sídliště se začne stavět v dubnu. Zastupitelé na ni uvolnili peníze z rezervy a tím definitivně rozhodli, že lávka vznikne. Hotová má být do konce srpna. Město chce jejím vybudováním odstranit dopravně nebezpečné místo.

Městu se na lávku podařilo získat dotaci šest milionů korun a včera 22. února zastupitelé rozhodli o uvolnění městského podílu. Výběrové řízení vyhrála firma Strabag s cenou zhruba 11,6 milionu korun včetně DPH. Podíl radnice tak bude 5,6 milionu.

Na včerejším jednání zastupitelstva se nejvíce mluvilo o zábradlí lávky, které má být podle návrhu architekta ze skla. "Je to mimořádně složitý detail jak technicky, tak i z hlediska ceny," řekl projektant Petr Souček. Definitivní podoba zábradlí zatím proto není jistá. Město si vyhradilo před jeho postavením zkoušku - jak bude vypadat a jak bude funkční.

Radnice totiž chce, aby lávka nebyla jen užitečná, ale i hezká a zábradlí je na ní hlavním architektonickým prvkem. "Od počátku jsme kladli důraz nejenom na technické, ale i architektonické řešení," řekl starosta Jan Bauer.

Skleněné zábradlí bude 24 mm široké a 1,1 metrů vysoké. "Sklo by mělo být tvrzené a tím více méně nerozbitné," řekl projektant. Zábradlí ze skla bude nosné bez sloupků - nahoře bude madlo, ve kterém má být osvětlení z led diod.

Na jednání zastupitelů se řešila i otázka údržby při útocích sprejerů. "Bude si to říkat o to, aby se pomalovalo," řekla zastupitelka Jana Krejsová. Podle projektanta se sklo na zábradlí bude snadno čistit a na betonové části je možné použít antigrafitový nátěr, který usnadňuje čištění.

V době stavby bude Pivovarská ulice nějakou dobu uzavřena a to včetně chodníku a jezdit a chodit se bude souběžnou Českou ulicí. Lávka by měla být široká dva a půl metru, aby se na ní vešla technika pro zimní údržbu. Klesání lávky bude podle představeného projektu 7% a jízdu a chůzi po ní by tak měli zvládnout i handicapovaní. Pod lávku se vejdou auta až pět metrů vysoká. Hlavní konstrukce bude betonová.

Autor: Tomáš Přibyl

« Zpět

Jan Bauer: Na čem mi záleží

V politice působím od roku 1996 a vždy bylo mojí prioritou hájit zájmy lidí v místě, ve kterém žiju, a principy, kterým věřím. Jako starosta a krajský zastupitel jsem se pral za zájmy svého města a kraje, jako poslanec podporuji v hospodářském výboru české firmy a v sociálním výboru se snažím pomáhat těm, kteří se ocitli v životní nouzi. Ctím svobodu a právo a věřím, že politika se dá dělat odvážně, důvěryhodně a slušně. Pokud se chcete o mé práci a názorech dozvědět více, jste na správném místě.

Jan Bauer

Zprávy ODS:

Ods Prachatice Hospic